Ads 468x60px

25 Temmuz 2012 Çarşamba

Binbir Gece Masalları ( Yapı Kredi Yayınları )


alıntı ama aynen katılıyorum: Çocukluğumdan itibaren çok duydum Binbir Gece Masalları'nı ve çok izledim bu efsane hikayelerden oluşan filmleri. Binbir Gece Masalları özellikle Asya ve Ortadoğu'da son derece bilinir ve dilden dile anlatılır. Sinbad, Uçan Halı, Ali Baba ve Kırk Haramiler en bilinen hikayelerdendir. Aslında birazda açık saçık hikayeler vardır bu eserde fakat bunları ne biz biliriz ne filmlere uyarlanmışlardır. Binbir Gece Masalları eksiksiz çeviri olarak Yapı Kredi Yayınlarından 2001 yılında Alim Şerif Onaran çevirisiyle piyasaya çıktı. Bu eseri 8 tam cilt olarak yanılmıyorsam 2002-2003 yılları arasında bir arkadaşımdan alacağıma karşılık edinmiştim. Arkadaşım Beyoğlu Aslıhan Pasajı'nda sahaftı ve tatile çıkacağı için istersen böyle birşey yapalım dedim ve olur karşılığını verince setin tamamını edindim. Kitapların saman kağıdına basılı olması gözlerin yorulmamasına sebeb olduğu gibi aslında olması gerekende bu değilmidir? 8 cildin tamamını bitiremedim,acaba bunda tamamını bitirdikten sonra lambadan cin çıkma durumu olabileceğini söyleyenlerin etkisinde kalma durumum olabilirmi?=)) Kitabın tek olarak fiyatı o yıllarda 8.5 milyon gibiydi şimdi ise biraz daha fazla olacağı malum.

0 yorum:

Yorum Gönder